کتاب صوتی قورباغه را بخورنوشته برایان تریسی | شما هم به جمع قورباغه‌ای‌ها بپیوندید!

0 54

یکی‌اش همین حسن کچل خودمان که در روزگاران قدیم زندگی می‌کرد و ننه‌اش حسابی از دستش کلافه بود. او هم یک هیچ‌کاره‌ی واقعی بود. شبیه خیلی از آدم‌ها؛ آدم‌هایی که لم دادن و دراز کشیدن یکی از علاقه‌مندی‌های‌شان است، آدم‌هایی که اغلب بی‌حوصله و کسل‌اند، آدم‌هایی که زیاد درباره‌ی مشکلات‌شان حرف می‌زنند و دنبال هیچ راه‌حلی نیستند، آدم‌هایی که به جای رفتن سراغ کارهای روزمره‌ی‌شان خمیازه می‌کشند، در گروه بزرگی جای می‌گیرند که بهش می‌گویند: گروه تنبل‌ها. یعنی همان آدم‌هایی که در درون‌ هر کدام‌شان یک حسن کچلِ تنبل و تن‌پرور زندگی می‌کند که مدام به‌شان می‌گوید: «ولش کن، بگذار برای بعد، بی‌خیال!»

تنبل‌ها کارهای تلنبار شده‌ی زیادی دارند اما آرزوی‌شان داشتن یک بالش گرم و نرم است و آدم‌های نصیحت‌کننده و گیردهنده را دوست ندارند. امان از وقتی که کسی به تنبلی بگوید: «بلند شو!» ولی این تنبلی برای همه خوشایند نیست، خیلی‌ها دل‌شان می‌خواهد به‌موقع کارهای‌شان را انجام بدهند و در پایان هر روز هیچ کار باقیمانده‌ای نداشته باشند و در آخر با آسایش و خوشی سر روی بالش بگذارند. این آدم‌ها از تنبلی بیزارند اما نمی‌دانند چطور آن را از خودشان دور کنند. اگر شما هم جزئی از این آدم‌ها هستید یک توصیه‌ی اکید برای‌تان داریم. توصیه‌ی ما به شما یک قورباغه‌ی سبز خال‌خالی گُنده است در یک ظرف غذا که بهتر است تا از دهن نیفتاده آن را میل کنید! بله؛ این بهترین پیشنهاد برای رفع تنبلی و هیچ‌کاره بودن است.

keep-calm-and-eat-the-frog

فقط کافی است به این قورباغه فکر کنید و به خصوص به خوردن و بلعیدنش. آن‌وقت است که انجام دادن کارهای بزرگِ تلبارشده برای‌تان ساده می‌شود. چطوری؟ این کتاب به شما راه‌حل‌های خیلی خوبی پیشنهاد می‌دهد. و باعث می‌شود شما از آدمی سست و تنبل به آدمی عمل‌گرا و موفق تبدیل شوید و بعد؛ «هر چه بهتر شوید انرژی و اشتیاق بیش‌تری پیدا می‌کنید».

نویسنده‌ی این کتاب، برایان تریسی از شما می‌خواهد به سه پرسش مهم و قورباغه‌ای پاسخ بدهید؛ اول این‌که از خودتان بپرسید؛ «پرارزش‌ترین فعالیت من کدام است؟» سوال دوم این است که؛ «کدام کار است که من و تنها من می‌توانم انجام دهم؟» و در آخر به این سوال جواب بدهید؛ «در حال حاضر ارزشمندترین استفاده از لحظاتم کدام است؟»

برایان تریسی در ده فصل به شما یاد می‌دهد به تدریج از تنبلی فاصله بگیرید و با حسن کچلِ درون‌تان مقابله کنید و اجازه ندهید به سمت کاهلی و تن‌پروری پیش بروید. شما در هر فصل با خوردن قورباغه‌ای چاق و قورقوری یاد می‌گیرید چطور برای کارهای‌تان برنامه‌ریزی کنید و آن‌ها را سر و سامان بدهید. و بعد از آن در حالی‌که شکم‌تان انباشته از قورباغه‌های جهنده است، تلاش می‌کنید تا به سمت رؤیاهای‌تان قدم بردارید و از شکست خوردن‌های‌تان نترسید. قورباغه‌ها با همین شکل و شمایل مشمئزکننده به شما کمک می‌کنند تا آدم بهتری شوید و امور زندگی‌تان را اولویت‌بندی کنید. و مهم‌تر از آن، از انجام کارهای بیهوده که تنها باعث اتلاف وقت می‌شود خودداری کنید. چرا که این کارها درست مثل نوزادان قورباغه به قدری ریز و کوچک‌اند که سهمی در موفق شدن‌تان ندارند. حتی بهتر است به درخواست‌هایی که برای کارهای بیهوده دریافت می‌کنید یک «نه» قاطعانه و صریح بدهید و به سراغ کارهای مهم‌تان بروید.

کتاب «قورباغه را بخور» در انتها از شما آدمی قورباغه‌ای و عمل‌گرا می‌سازد که به برنامه‌های قورباغه‌ای‌اش در اسرع وقت عمل می‌کند و تنها به هدف‌های قورباغه‌ای‌اش فکر می‌کند. پس شما هم معطل نکنید و به جمع قورباغه‌ای‌ها بپیوندید!

 

کتاب صوتی “قورباغه را بخور” نوشته ی برایان تریسی را می توانید از سایت نوار، دانلود کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.